FORMATION OF FINANCIAL LITERACY OF SCHOOLCHILDREN IN THE LESSONS OF MATHEMATICS

Authors

  • Д. Ю. Кононенко МБОУ «СОШ №64»

Keywords:

socialization, preschool age, family, cooperation

Abstract

The article presents the experience of introducing financial literacy in mathematics. The author analyzed the programs of the main and senior schools on the basis of which the sections of the mathematics course have been singled out, within which it is possible to study the topics of financial literacy. Taking into account age characteristics, the author singled out three groups: 5-7, 8-9 and 10-11 classes. For each group, examples of practice-oriented tasks with elements of financial literacy are presented.

Author Biography

Д. Ю. Кононенко, МБОУ «СОШ №64»

учитель математики, заместитель директора по учебно-воспитательной работе

References

Волкова, О. Россияне уступили в финансовой грамотности Монголии и Зимбабве [Электронный ресурс] / О. Волкова // РБК. - 2015. - 18 ноя.- Режим доступа: http://www.rbc.ru/economics/18/11/2015/564cb0b49a794735ec96b7d2, свободный.

Бочарова, Т.А. Анализ результатов ЕГЭ по обществознанию выпускников Алтайского края (2015-2017 гг.) / Т.А. Бочарова // Вестник Алтайского государственного педагогического университета. - 2018. - № 34. - С. 31-38.

Проект «Содействие повышению уровня финансовой грамотности населения и развитию финансового образования в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.minfin.ru/ru/om/fingram/, свободный.

Вендина, А.А. Практико-ориентированный подход в обучении решению финансовых задач / А.А. Вендина, М.А. Чечулина // European Research: Innovation in Science, Education and Technology: Сб. ст. по мат.: ХIII межд. науч.-практ. конф. (Россия, Москва, 23-24 февраля 2016). - М. 2016. - С. 88-91.

Published

2018-09-10

Issue

Section

Психолого-педагогические науки