Case study technology for teaching the Russian language to foreigners

Authors

  • Е. А. Аввакумова Алтайский государственный педагогический университет
  • Л. Б. Коряковцева Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

statistical сommittee, рublishing, secretary, Steppe region

Abstract

The article describes the relevance, effectiveness and practical application of case study technology in teaching Russian as a foreign language. In this work, we show a case on the topic “Vegetarianism”. Moreover, we represent the topics for different cases, the implementation of which will help foreigners to master the Russian language.

Author Biographies

Е. А. Аввакумова, Алтайский государственный педагогический университет

к.ф.н., доцент, заведующий кафедрой общего и русского языкознания

Л. Б. Коряковцева, Алтайский государственный педагогический университет

магистрант филологического факультета

References

Алексанян, А.В. Профессионально-ориентировочное обучение РКИ на основе метода кейс-стади / А.В. Алексанян, А.В. Арустамян // Международный научный журнал «Символ науки». - 2015 - №5. - С. 180.

Ростовская, Т.К. Кейс-стади: принципы создания и использования / Т.К. Ростовская, В.А. Зобков. - Тверь: Изд-во «СКФ-офис», 2015. - 114 с.

Козина И.М. Концепция кейс-стади в социальных науках и французская традиция монографических исследований трудовых организаций / И.М Козина // Социологические исследования. Социс. - 2015. - №1.- С. 64-67.

Published

2019-02-26

Issue

Section

Филологические науки