USING THE INTERNET RESSOURCES FOR TEACHING PRONUNCIATION IN FRENCH LESSON AS THE SECOND FOREIGN LANGUAGE

Authors

  • Л. А. Садвокасова Алтайский государственный педагогический университет
  • В. Н. Алексеенко Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

Chuvash, diaspora, museum funds, decorative and applied art, folk costume

Abstract

This article deals with the use of Internet resources in the teaching of pronunciation in French as the second foreign language lessons, where special attention is given to pronunciation skills. In a natural linguistic environment, the process of developing pronunciation skills takes place simultaneously and appropriately, whereas in a nonlinguistic environment, the development of pronunciation skills is considered particularly important. In recent years, the question of the importance and relevance of using the Internet as a variable way of teaching pronunciation in French as a second language class has been increasingly raised in the field of French as the second foreign language teaching.

Author Biographies

Л. А. Садвокасова, Алтайский государственный педагогический университет

к.п.н., доцент кафедры лингводидактики и второго иностранного языка

В. Н. Алексеенко, Алтайский государственный педагогический университет

студент 5 курса Лингвистического института

References

Беседы об уроке иностранного языка: пособие для студентов педагогических институтов / Е.И. Пассов [и др.]. - М.: Просвещение, 1971. - 148 с.

Гальскова, Н.Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика / Н.Д. Гальскова, Н.И. Гез. - М.: Академия, 2008. - 333 с.

Миньяр-Белоручев, Р.К. Методика обучения французскому языку / Р.К. Миньяр-Белоручев. - М.: Просвещение, 1990. - 224 с.

Французский язык. Второй иностранный язык. Сборник примерных рабочих программ. Предметная линия учебников «Синяя птица». 5-9 классы. Базовый уровень: учеб. пособие для общеобразоват. организаций / Н.А. Селиванова, Е.Я. Григорьева. - М.: Просвещение, 2019. - 255 с.

Published

2020-01-23

Issue

Section

Педагогические науки