SELF-REGULATION OF TEACHERS IN THE COURSE OF PROFESSIONAL ACTIVITY

Authors

  • N. O. Chesnokova Altai State Pedagogical University
  • N. P. Sazonova Altai State Pedagogical University

Keywords:

self-regulation, pedagogical activity, professional activity, preschool teacher, methods of self-regulation

Abstract

This article analyzes the importance of self-regulation in the professional activity of teachers in preschool educational institutions. The main groups of self-regulation methods are identified and their essence is revealed. The author also defines the problems of applying self-regulation techniques by educators in the process of pedagogical activity.

Author Biographies

N. O. Chesnokova, Altai State Pedagogical University

студентка 1 курса магистратуры Института психологии и педагогики

N. P. Sazonova, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент кафедры дошкольного и дополнительного образования

References

Александров, А.А. Современная психотерапии. Курс лекций / А.А. Александров. - Санкт-Петербург : Академический проект, 1997. - 335 с.

Бабич, О.М. Методы саморегуляции и психологической разгрузки : рабочая тетрадь для вузов / О.М. Бабич. - Воронеж : ВГУ, 2008. - 40 с.

Сазонова, Н.П. Саморегуляция педагогов ДОУ в профессиональной деятельности : учебно-методическое пособие для педагогов, студентов педагогический факультетов / Н.П. Сазонова. - Санкт-Петербург : Детство-пресс, 2010 - 64 с.

Семенова, Е.М. Тренинг эмоциональной устойчивости педагога : учебное пособие / Е.М. Семенова. - 3-е ид. - Москва : Психотерапия, 2006. - 256 с.

Published

2020-09-03

Issue

Section

Психологические науки