TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT METHODOLOGY: A SYNERGISTIC APPROACH

Authors

  • I. S. Klimenko Северо-Кавказский федеральный университет

Keywords:

creativity, self-development, copyright educational technologies

Abstract

The article discusses the possibility of applying the principles of the theory of self-organization to the processes of forming a new type of educational space. An assessment of the influence of the synergy of the interaction educational technologies on the process of forming the personality of a teacher as a participant in the educational process is made, the necessary conditions for professional development are determined.

Author Biography

I. S. Klimenko, Северо-Кавказский федеральный университет

доктор технических наук, профессор

References

Новосибирская открытая образовательная сеть : [сайт]. - URL: http://director.edu54.ru/node/2663972. - Режим доступа: свободный.

Клименко, И. С. От технологии 2С к технологии 2Д : Монография / И. С. Клименко. - Saarbrücken : Palmarium Academic Publishing, 2014. - 284 с.

Панфилова, А. П. Игротехнический менеджмент А. П. Панфилова. - Санкт-Петербург : ИВЭСЭП, 2003. - 535 с.

Клименко, И. С. Деловые игры, имитационные упражнения, кейсы: учебник, электронное издание сетевого распространения печатный / И. С. Клименко. - Москва : «КДУ», «Добросвет», 2019. - 128 с.

Сукиасян, А. М. Концепция ЧОУ СОШ «Поколение» : Научное издание / А. М. Сукиасян. - Пятигорск : СКФУ, 2019. - 51 с.

Published

2021-03-24

Issue

Section

Материалы XII межрегиональной научно-практической конференции