USING THE LINGUISTIC AND PRAGMATIC POTENTIAL OF THE DISCOURSE OF FRENCH SOCIAL NETWORKS TO TEACH VOCABULARY TO HIGH SCHOOL STUDENTS
Keywords:
comment, vocabulary, lexical competence, commentary, lexical features, Internet communication, colloquial vocabulary, coalescence, abbreviations, phraseological units, neologisms and occasionalisms, slangAbstract
Electronic space is an important element of the social and cultural life of a modern person. Interaction on the Internet changes the attitude of interlocutors to the norms of language: many rules are omitted, ignored and deliberately deformed by the participants of communication, which speaks at the same time about the uniqueness of Internet interaction and the economy of units of expression. Commentary is a separate genre of Internet communication, located at the junction of other genres. The dialogic nature of Internet communication is clearly manifested in Internet comments. Internet commentary has both characteristics in common with other genres of Internet communication, and features inherent only to it. In our scientific research, the lexical features of Internet commentary used to express expression and emotionality are analyzed, which include colloquial vocabulary, coalescence, abbreviations, phraseological units, neologisms, occasionalisms, slang.References
Александров, К. В. Мультимедийный комплекс в обучении иноязычной лексике: теоретические и практические аспекты / К. В. Александров. - Нижний Новгород : ГОУ ВПО Нижегородский государственный лингвистический университет им. Н.А. Добролюбова, 2010. - 182 с.
Балина, Е. А. Формирование у младших школьников иноязычной лексической компетенции / Е. А. Балина // История, педагогика, право, психология, социология, филология, философия. - Москва, 2013. - С. 242-244.
Трофименко, С. А. Структура и содержание лексической компетенции / С. А. Трофименко // Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : электронный журнал. - URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=37315886. - Дата публикации: 22.03.2019 (дата обращения: 20.01.2022).
ФГБНУ "Федеральный институт педагогических измерений" : официальный сайт : [сайт]. - Москва. - URL: http://fipi.ru/ege/demoversii-specifikacii-kodifikatory (дата обращения: 12.02.2022).
Шамов, А. Н. Когнитивный подход к обучению лексике: Моделирование и реализация / А. Н. Шамов. - Нижний Новгород: НГЛУ, 2006. - 278 с.