RUSSIAN EDUCATION IN THE CONTEXT OF THE CATEGORY OF ARCHAEOMODERN

Authors

  • Zh. K. Kenispaev Омский государственный аграрный университет
  • N. S. Serova Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

education, science, methodology, philosophy, society, culture

Abstract

The discussion around reforms in education is the main trend of both specialized scientific journals and mass media. The relevance of this topic is clear: society is interested in the education system educating the younger generation in such a way that it is able to respond to external and internal challenges. Much of this discussion depends on the initial assumptions from which the study begins. The article discusses the problem of finding adequate methodological principles with which to assess the general state of the Russian education system.

Author Biographies

Zh. K. Kenispaev, Омский государственный аграрный университет

доктор филос. наук, профессор кафедры философии, истории, экономической теории и права

N. S. Serova, Алтайский государственный педагогический университет

канд. филос. наук, доцент кафедры философии и культурологии

References

Ореховский, П. А. Наступление нарциссической культуры: последствия для образования, науки и политики / П. А. Ореховский, В. И. Разумов // Идеи и идеалы. - 2021. - № 3. - С. 84-102.

Лейбниц, Г. Монадология / Г. Лейбниц // Сочинения. В 4 томах. - Москва : Мысль, 1982. - Том 1. - 636 с.

Дугин, А. Г. Археомодерн / А. Г. Дугин. - Москва : Арктогея, 2011. - 142 с.

Мамардашвили, М. К. Философские чтения / М. К. Мамардашвили. - Санкт-Петербург : Азбука-классика, 2002. - 832 с.

Published

2022-07-28

Issue

Section

Материалы XIV межрегиональной научно-практической конференции