METHODOLOGICAL SUPPORT OF PERSONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF YOUNG TEACHERS IN THE CONTEXT OF UPDATING THE CONTENT OF EDUCATION
Keywords:
young teacher, adaptation problem, mentor, methodological assistance, professional growthAbstract
The purpose of the study is to create an integral system of adaptation of young teachers, contributing to the improvement of professional skills, the disclosure of individual pedagogical abilities, the formation of the need for constant self-development and self-improvement. The report examines the features of methodological support for young teachers, which involves a number of specialists who build their activities in the system to support the personal and professional development of young professionals. As a result, the methods of work that will contribute to professional growth are identified and characterized, as well as ways to solve professional problems are proposed.References
Андреева, Л. Д. Психолого-педагогическое сопровождение молодого учителя в управленческой культуре / Л. Д. Андреева // Успехи современного естествознания. - 2011. - № 1. - С. 170-172.
Джибладзе, И. А. Особенности процесса профессиональной адаптации молодых педагогов / И. А. Джибладзе // Форум молодых ученых. - 2019. - № 11 (39). - С. 132-136.
Петренко, Е. И. Профессиональная адаптация молодого учителя в общеобразовательном учреждении / Е. И. Петренко // Молодой ученый. - 2017. - № 50. - С. 256-260.
Александрова, Е. А. Тьюторство как культурная профессиональная практика, совмещающая психологическое и педагогическое сопровождение обучающегося в современной образовательной системе / Е. А. Александрова // Образование. Наука. Инновации: Южное измерение. - 2013. - № 2 (28). - С. 59-63.