ADHERENT ASSESSMENT IN ENGLISH LITERARY CONTEXT

Authors

  • I.G. Sukhanova Алтайский государственный педагогический университет
  • N.A. Balakireva Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

evaluative adjectives, adherent assessment, literary context

Abstract

The purpose of the research is to define the term “adherent assessment” and consider its functioning on the example of evaluative adjectives in English literary context. This research considers different approaches to the definition of adherent and inherent assessment, interdisciplinary aspect of the studied category. Scientific novelty of work consists in the method of selecting adjectives for further analysis. As a result, low frequency of adherent adjectives in literary context was proved.

Author Biographies

I.G. Sukhanova, Алтайский государственный педагогический университет

канд. филол. наук, доцент, заведующий кафедрой английского языка

N.A. Balakireva, Алтайский государственный педагогический университет

студентка 4 курса Лингвистического института

References

Вольф, Е. М. Функциональная семантика оценки. / Е.М. Вольф - Москва, 1985. - 278 с.

Вольф, Е. М. Категория оценки в современном русском языке: учеб. пособие. / Е.М. Вольф, А.А. Карамова - Уфа, 2003. - 52 с.

Арутюнова, Н. Д. Проблемы структурной лингвистики. / Н.Д. Арутюнова. - Москва : Наука, 1984. - 318 с.

Лукьянова, H. A. Экспрессивная лексика разговорного употребления: Проблемы семантики. / Н.А. Лукьянова. - Новосибирск : Наука. Сиб. отделение, 1986. - 227 с.

Frayn M. Headlong /M.Frayn. - Faber and Faber Limited, 1999. - 394p.

Merriam Webster’s collegiate dictionary. 10th ed. Springfield, MA: Merriam-Webster, 1993.

Oxford Learner`s Dictionaries. - 2021 - URL: http://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ (дата обращения: 09.11.2021).

Published

2023-01-10

Issue

Section

Филологические науки