CREATING STEREOTYPES THROUGH ENGLISH-LANGUAGE ADVERTISING OF COSMETICS
Keywords:
stereotype, English-language advertising of cosmetics, the formation of stable images, a system of valuesAbstract
The article examines the influence of English-language advertising of cosmetics on the creation of stereotypes that form the image of a modern woman, analyzes stereotypes created through advertising of cosmetics, proves that the beauty stereotypes are dynamic and reflect the cultural values of society. The article concludes that stereotypes can significantly affect the consciousness and perception of people, largely determine their values, lifestyle and manner of behavior.References
Чеканова, С.А. Роль стереотипов в межкультурном общении / С.А. Чеканова // Современная наука : актуальные проблемы теории и практики. Серия Гуманитарные науки: Научно-практический журнал. - Москва : Научные технологии, 2017. - Вып.12. - С. 263-265.
Липпман, У. Общественное мнение / У. Липпман / Пер. с англ. Т.В. Барчуновой; ред. перевода К.А. Левинсон, К.В. Петренко. - Москва : Институт Фонда «Общественное мнение», 2004. - 384 с.
Ворожко, К.Д. Стереотип как социокультурный феномен в трудах отечественных и зарубежных исследователей / К.Д. Ворожко // Интерактивная наука. СМИ (медиа) и массовые коммуникации - 2016. - URL: https://cyberleninka.ru/article/n/stereotip-kak-sotsiokulturnyy-fenomen-v-trudah-otechestvennyh-i-zarubezhnyh-issledovateley (дата обращения: 21. 02. 2023).
Свойства, функции и виды стереотипов. - URL: https://studbooks.net/1650420/psihologiya/svoystva_funktsii_vidy_stereotipov (дата обращения: 18. 02. 2023).