VIRTUAL APPLICATION ON ASTRONOMY «ASTRO»
Keywords:
astronomy, myths, virtual application, Unity, AstroAbstract
The article substantiates the relevance of developing virtual applications on astronomy, describes the process of developing a virtual application on astronomy «Astro» for schoolchildren. The stages of developing the virtual application «Astro» are highlighted: defining software for developing the virtual application «Astro» and modeling its structure; collecting and structuring educational material for the application «Astro»; programming and integration of functional modules of the application «Astro»; quality control and elimination of defects in the application «Astro». Their brief characteristics are given. The Unity platform was used as a tool for developing the virtual application, which allows you to create interactive simulations and visualizations, contributing to a deeper understanding of the educational material.References
Комплексный план мероприятий по повышению качества математического и естественно-научного образования до 2030 года: Распоряжение от 19 ноября 2024 года №3333-р // Правительство России. - 2024. - URL: http://government.ru/docs/53427/ (дата обращения: 29.04.2025).
Создание интерактивных кроссплатформенных панорамных туров / Е. А. Кшуманёва, П. М. Кикин // Научная электронная библиотека «КиберЛенинка». - URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sozdanie-interaktivnyh-krossplatformennyh-panoramnyh-turov/viewer (дата обращения: 28.04.2025).
Чаругин, В. М., Астрономия. 10-11 классы: учебник для общеобразовательных организаций / В. М. Чаругин - Москва : Просвещение - 2022. - С. 154.
The impact of gamification on students learning engagement// International Journal of Electrical and Computer Engineering (IJECE). - URL: https://www.researchgate.net/publication/344458953_The_impact_of_gamification_on_students_learning_engagement (дата обращения: 29.04.2025).