DEVELOPMENT OF RESPECT FOR RELATIVES IN YOUNG SCHOOLCHILDREN WITH SPEECH VIOLATIONS

Authors

  • Ю. В. Алеева Алтайский государственный педагогический университет
  • Е. В. Кравченко Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

theory and methodology of teaching physics, psychodidactics, pedagogical design, educational methodical complex physical experiment

Abstract

The article presents the theoretical and practical implications of the development of respect for the parents in primary school children with speech disorders, revealed features of its development. The author has developed a system of measures aimed at the development of respect for parents. Specific methods and forms of work with children: child's inclusion into the labor market, home reading, individual reading, a joint labor activity of parents and children. The main forms of work were: ethical conversation, fees, debates, visits to clubs; "Lessons thinking in nature."

Author Biographies

Ю. В. Алеева, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры педагогики

Е. В. Кравченко, Алтайский государственный педагогический университет

студентка института педагогики и психологии

References

Жукова Н.С., Мастюкова Е.М., Филичева Т.Б. Преодоление общего недоразвития речи у дошкольников: Книга для логопеда. М., Просвещение 1990, 239с.

Кулик Л.А., Берестов Н.И. Семейное воспитание. - М., 1990 - 458с.

Мастюкова Е. М., Московкина А. Г. Семейное воспитание детей с отклонениями в развитии: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. Заведений / Под ред. В.И.Селиверстова. - М.:Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. - 408 с.

Психология семейных отношений с основами семейного консультирования ред. Е. Г. Силяева. - М.: Изд. центр «Академия», 2002.

Published

2018-09-10

Issue

Section

Психолого-педагогические науки