FORMATION OF THE CHILDREN’S COLLECTIVE BY MEANS OF PROJECT APPROACH

Authors

  • Т. Н. Самарина МБОУ «Гимназия № 85»

Keywords:

elementary school, task movement, modelling word problems, graphical modeling, methodological techniques

Abstract

In this article, the author notes the importance of implementing a project approach to the formation of a children's collective. This approach, having undeniable advantages, is promising and will develop. The article presents the experience of the tutors from Gymnasium No. 85, Barnaul in the implementation of the project approach to the formation of the children's collective.

Author Biography

Т. Н. Самарина, МБОУ «Гимназия № 85»

учитель высшей квалификационной категории

References

Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования (в ред. приказов Минобрнауки России от 26.11.2010 № 1241, от 22.09.2011 № 2357) - [Электронный ресурс] - URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_110255/c2b2d8185c0a6e95fd5e5cbd2eec34b4445cf314/ (дата доступа 25.03.2018), свободный

Еньшина, Н.А. Социокультурная идентификация старшеклассников: образование и взаимодействие культур/ Н. А. Еньшина // Сборник научных трудов/ Отв. ред. Н.А.Матвеева, В.И.Матис. - Барнаул: Изд-во БГПУ, 2001. - С. 95 - 102.

Макаренко, А.С. Коллектив и воспитание личности/ А.С. Макаренко. - М.: Педагогика, 1972. - 245 с.

Подласый, И. П. Педагогика. Новый курс: учебник. Книга 2. Процесс воспитания/ И.П. Подласый. - М.: Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС, 2004. - 458 с.

Поливанова, К.Н. Проектная деятельность школьников: пособие для учителя/ К.Н. Поливанова. - М.: Просвещение, 2008. - 158 с.

Published

2018-09-10

Issue

Section

Психолого-педагогические науки