THE ROLE OF LITERARY READING LESSONS IN THE DEVELOPMENT OF THE CREATIVE IMAGINATION OF YOUNGER STUDENTS

Authors

  • Т. В. Богуцкая Алтайский государственный педагогический университет
  • В. В. Долгополова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

historical source, sign complex, historical source as the coded text, the coding of the text

Abstract

The article touches upon the problem of developing the creative imagination of younger students. The author presents the methods and techniques of training aimed at stimulating the creative activity of younger students. The article describes the methods and techniques for the development of creative imagination of younger students in the classroom reading.

Author Biographies

Т. В. Богуцкая, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры теории и методики начального образования

В. В. Долгополова, Алтайский государственный педагогический университет

студентка 4 курса Института психологии и педагогики

References

Выготский, Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте: Психологический очерк: Книга для учителя / Л. С. Выготский. - М.: Просвещение, 1991. - 289 с.

Воюшина, М. С. Анализ художественного произведения / М. С. Воюшина // Начальная школа. - 2009. -№ 5. - С. 6-8.

Алешаева, Н. П. Развитие творческой активности младших школьников на уроках литературного чтения / Н. П. Алешаева, Н. В. Тупалева // Начальная школа. - 2014. - № 11. - С. 12-16.

Граблева, В. Н. Словесное рисование на уроках чтения при изучении литературоведческих произведений / В. Н. Граблева // Начальная школа. - 2012. - № 11. - С. 21-23.

Козырева, А. С. Виды работ над текстом на уроках чтения / А. С. Козырева // Начальная школа. - 2010. - № 3. - С. 17-21.

Кубасова, О. В. Прием драматизации на уроках чтения / О. В. Кубасова // Начальная школа. - 2015. - № 9. - С. 25-27.

Published

2019-09-16

Issue

Section

Психолого-педагогические науки