EFFECTIVE FORMS OF INVOLVEMENT OF PARENTS TO ACTIVITY OF PRESCHOOL INSTITUTION ON THE EXAMPLE OF MBDOU D/S THE OGONIOK OF S. STUKOVO

Authors

  • М. Е. Степанова МБДОУ д/с «Огонёк», с. Стуково, Павловский район, Алтайский край; Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

management of adaptation processes, means of recovery, sport of the highest achievements, functional biofeedback, neurostimulation, transferfactor

Abstract

In article effective forms of involvement of parents to activity of preschool institution are considered. The main attention is paid to a problem of interaction of preschool institution with parents. Experiment on involvement of parents in uniform educational space on the example of MBDOU for about the Ogoniok is presented. The analysis of positive consequences of interaction of kindergarten with the parental public is given.

Author Biography

М. Е. Степанова, МБДОУ д/с «Огонёк», с. Стуково, Павловский район, Алтайский край; Алтайский государственный педагогический университет

заведующий; магистрант 2 курса

References

Об образовании в Российской Федерации: федер. закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ // Российская газета. - 2012. - 31 декабря. - С. 12-36.

Волосовец, Т. В. Основные положения стратегии развития воспитания в Российской Федерации до 2025 года / Т. В. Волосовец // Вестник образования. - 2016. - Вып. 9. - С. 31-34.

Иванова, Л. А. Инновационные формы взаимодействия педагогов ДОУ и родителей через WEB-сайт / Л. А.Иванова // MagisterDixit. - 2012. - №1. - С. 182-192.

Published

2019-09-16

Issue

Section

Психолого-педагогические науки