REALIZATION OF LINGUISTIC AND COUNTRY STUDIES ASPECT IN TEXTBOOKS ON THE RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Keywords:
historical science, perestroika, oral history, regional study, ethnography, regional scientific centers, Altai KraiAbstract
The article presents an analysis of modern textbooks and student aids on the Russian as a foreign language in the linguistic and country study aspect. At the moment, language teaching cannot exist without cultural commentary. Linguistic and country studies include different aspects of verbal and non-verbal communication. Non-verbal communication deals with traditional gestures, manner peculiarities that are characteristic of native speakers in a communication situation. This study will help a practicing teacher of Russian as a foreign language choose the right textbook and the teaching aids depending on the goals of teaching and the needs of their students. The article provides the statistical data, presents the comparison of the textbooks in percentage terms in relation to the linguistic and country study information they have.References
Верещагин, Е.М. Язык и культура: лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного: методическое руководство / Е.М. Верещагин, В.Г. Костомаров. - М.: Русский язык, 1990. - 247 с.
Левушкина, О.Н. Методическая интерпретация лингвокультурологических характеристик текста на уроках русского языка: монография / О.Н. Левушкина. - Ульяновск: УлГТУ, 2013. - 316 с.
Максакова, С.П. Лингвострановедение в обучении иностранным языкам: приоритетная стратегия / С.П. Максакова, О.Б. Мехеда // Иностранные языки в школе. - 2011. - № 1. - С. 32-36.
Сабитова, З.К. Лингвокультурология: учебник / З.К. Сабитова. - Москва: Флинта: Наука, 2013. - 522 с.
Хохлова, Л.Н. Лингвострановедение. Конспекты лекций: учебное пособие / Л.Н. Хохлова. - Краснодар, Саратов: Южный институт менеджмента, Ай Пи Эр Медиа, 2016. - 54 c.