RECEPTIONS OF INCREASE OF MOTIVATION TO EDUCATING AND WORK OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS ON THE LESSONS OF TECHNOLOGY

Authors

  • В. М. Матвеев Алтайский государственный педагогический университет
  • Л. Ф. Форостяная МБОУ «Гимназия № 85»

Keywords:

Internet resources, teaching pronunciation, French as the second foreign language, pronunciation skill, rhythmic and intonation skill

Abstract

The article is sanctified to the problem of increase of motivation of secondary school students on the lessons of technology. Authors formulate the contradictions are folded in modern practice of teaching of technology at secondary school. With the purpose of their permission the authorial receptions of increase of motivation to educating and work of secondary school students which were approved on lessons of technology are described and grounded in the article.

Author Biographies

В. М. Матвеев, Алтайский государственный педагогический университет

к. ф.-м. наук, доцент кафедры технологических дисциплин

Л. Ф. Форостяная, МБОУ «Гимназия № 85»

учитель технологии

References

Дубовицкая, Т.Д. Методика диагностики направленности учебной мотивации / Т.Д. Дубовицкая // Психологическая наука и образование. - 2002. - № 2. - C. 42-45.

Зимняя, И.А. Педагогическая психология: Учебник для вузов / И.А. Зимняя. - 2-е изд., доп., испр. и перераб. - М.: Логос, 2001. - 384 с.

Ильин, Е. П. Мотивы человека (теория и методы изучения) / Е.П. Ильин. - Киев: Вища школа, 1998. - 263 с.

Бешенков, А.К. Технология. Методика обучения технологии. 5-9 кл.: метод. пособие / А.К. Бешенков, А.В. Бычков, В.М. Казакевич, С.Э. Маркуцкая. - 2-е изд., стереотип. - М.: Дрофа, 2004. - 220 с.

Published

2020-01-23

Issue

Section

Технологическое образование