CULTURAL AND LINGUISTIC PECULIARITIES OF PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENTS IN AUSTRALIA
Keywords:
cultural and linguistic peculiarities, public service announcements (PSA), Australia, traditional and creative methods of PSA placementAbstract
The article deals with cultural and linguistic peculiarities of Australian public service announcements (PSA). Aims, objectives and functions of public service announcements are analyzed; traditional and creative methods of PSA placement are described; the correlation between PSA themes and socially significant issues is stated. The article concludes that the use of Australian PSA data in teaching English broadens students’ knowledge and helps to develop their socio-cultural competence.References
Савельева, О. О. Введение в социальную рекламу / О. О. Савельева. - Москва : РИП-холдинг, 2006. - 168 с.
Ковалева, А. В. Социальная реклама как объект социологического анализа / А. В. Ковалева // Ученые записки Забайкальского государственного гуманитарно-педагогического университета. Сер.: Философия, культурология, социология, социальная работа. - 2012. - № 4. - С. 96-100.
Маркин, И. М. Институционализация социальной рекламы в России: автореф. дис. …канд. соц. наук / И.М. Маркин. - Москва, 2010. - 19 с.
Дыкин, Р. В. Эффективность социальной рекламы: некоторые аспекты проблемы / Р. В. Дыкин // ВЕСТНИК ВГУ. Серия: Филология. Журналистика. - 2009. - №1. - С. 141-149.
От Австралии до Бразилии: любители солнца, будьте осторожны! // Бюллетень Всемирной организации здравоохранения. - 2009. - Вып. 87. - № 8 : [сайт]. - URL: https://www.who.int/bulletin/volumes/87/8/09-030809/ru/(дата обращения: 15.03.2021).