FEATURES OF THE DEVELOPMENT OF SOCIOCULTURAL COMPETENCE OF STUDENTS THROUGH A FILM DISCOURSE AT FOREIGN LANGUAGE LESSONS

Authors

  • M. G. Babenko Алтайский государственный педагогический университет
  • A. V. Butko Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

sociocultural competence, film discourse, sociocultural knowledge, authentic video materials, communicative activities

Abstract

The issues related to applying of film discourse for the development of foreign language sociocultural competence of students are considered in the article. The advantages of authentic video materials at English lessons are revealed. The author describes the process of sociocultural competence development in the context of cultural dialogue and comparative analysis of languages. Based on the study, the stages and techniques of working with an authentic video film are highlighted.

Author Biographies

M. G. Babenko, Алтайский государственный педагогический университет

канд. филол. наук, доцент кафедры лингводидактики и второго иностранного языка

A. V. Butko, Алтайский государственный педагогический университет

магистрант Лингвистического института

References

Сафонова, В. В. Социокультурный подход: основные социально-педагогические и методические положения / В. В. Сафонова // Иностранные языки в школе. - 2014. - № 11. - С. 2-13.

Попов, А. Ю. Основные отличия текста от дискурса / А. Ю. Попов // Текст и дискурс. Проблемы экономического дискурса : Сб. науч. ст. - СПбГУЭФ, 2001. - С. 41-44.

Зарецкая, А. Н. Особенности реализации подтекста в кинодискурсе : монография / А. Н. Зарецкая. - Челябинск : Абрис, 2012. - 192 с.

Harmer, J. The practice of Language Teaching/third edition /j. Harmer. - Boston, MA : Heinle and Heinle, 2004. - 371 p.

Азимов, Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов. - Москва : Издательство ИКАР, 2009. - 446 с.

Соловова, Е. Н. Использование видео на уроках иностранного языка / Е. Н. Соловова // ELT NEWS & VIEWS. - 2003. - № 1. - С. 2-5.

Published

2022-07-28

Issue

Section

Педагогические науки