FORMS AND METHODS OF INTERACTION BETWEEN PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS AND PARENTS

Authors

  • O.O. Polunina Алтайский государственный педагогический университет
  • L.I. Sigitova Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

traditional and non-traditional forms, methods, partnerships, DOE, interaction

Abstract

This article reveals the forms and methods of kindergarten interaction with families, ways to involve parents in educational activities. The authors reveal an algorithm for building cooperation with parents aimed at improving the effectiveness of the educational process in a preschool educational organization, and show what close interaction with families gives: parents, teachers and children themselves. The article describes the experience of building a common strategy of interaction between teachers of a preschool educational organization and a family.

Author Biographies

O.O. Polunina, Алтайский государственный педагогический университет

студентка 2 курса магистратуры Института психологии и педагогики

L.I. Sigitova, Алтайский государственный педагогический университет

канд. пед. наук, доцент кафедры общей и социальной педагогики

References

Жарикова, Л. И. Непрерывное образование как социальный институт / Л. И. Жарикова // Мир науки, культуры, образования. - 2010. - № 4-1(23). - С. 220-222.

Корлякова, С. Г., Чопозова М. А. Особенности взаимодействия педагогов с родителями в дошкольной образовательной организации как фактор успешной реализации образовательной программы / С. Г. Корлякова, М. А. Чопозова // Наука, образование и культура. - 2023. - № 2(65). - С.147-161.

Лучшие практики Московской области по взаимодействию ДОО с родителями 2021 : Сборник материалов конференции / Сост. Г. Н. Гришина, Е. А. Туревич, В. Ю. Ферцер. - Орехово-Зуево : ГГТУ, 2021. - 128 с.

Об образовании в Российской Федерации : Федеральный закон № 273-ФЗ: принят Госдумой 21 декабря 2012 года: одобрен Советом Федерации 26 декабря 2012 года. - URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения: 14.02.2024).

Эффективные формы взаимодействия ДОО с семьями воспитанников в условиях реализации Федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования / Авт.- сост. Е. В. Ковалева, Г. С. Лакеева, Е. Н. Патароча, Г. А. Семенюта, Н. Ю. Яблонцева, О. Н. Бабитинская. - Иркутск : Изд-во ГАУ ДПО ИРО, 2017. - 109 с.

Published

2025-01-28

Issue

Section

Психолого-педагогические науки