ORGANIZATIONAL AND METHODOLOGICAL CONDITIONS FOR THE IMPLEMENTATION OF THE CONTINUITY OF VOCATIONAL EDUCATION AT THE STAGE OF SECONDARY SCHOOL - UNIVERSITY
Keywords:
culture, educational activity, continuity, secondary school, university, conditionsAbstract
The article raises the problem of ensuring continuity in the education of students of secondary and higher educational institutions. The article substantiates the fundamental differences in the organization of the educational process at various levels of vocational education, which are the main reason for the insufficiently high readiness of undergraduate students of universities for full-fledged educational activities. Based on the analysis of scientific research literature, a set of interrelated organizational and methodological conditions is proposed, the implementation of which significantly reduces the severity of the problem.References
Крайник, В. Л. Формирование культуры учебной деятельности будущего педагога: автореферат дис. … доктора пед. наук: 13.00.08 / В. Л. Крайник. - Барнаул, 2008. - 45 с.
Бондаревская, Е. В. Педагогика: личность в гуманистических теориях и системах воспитания / Е. В. Бондаревская, С. В. Кульневич. - Ростов-на-Дону : Учитель, 1999. - 560 с.
Вербицкий, А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А. А. Вербицкий. - Москва : Высшая школа, 1991. - 207 с.
Давыдов, В. В. Проблемы развивающего обучения / В. В. Давыдов. - Москва : Педагогика, 1986. - 240 с.
Формирование учебной деятельности студентов / Под ред. В. Я. Ляудис. - Москва : МГУ, 1989. - 240 с.
Формирование интереса к учению у школьников / Под ред. А. К. Марковой. - Москва : Педагогика, 1986. - 192 с.
Талызина, Н. Ф. Теория планомерного формирования умственных действий / Н. Ф. Талызина // Вопросы психологии. - 1993. - № 1. - С. 92-102.
Эльконин, Д. Б. Введение в психологию развития : В традиции культурно-исторической теории Л. С. Выготского / Д. Б. Эльконин. - Москва : Тривола, 1994. - 167с.