READINESS OF TEACHERS OF PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS TO WORK WITH CHILDREN WITH DISABILITIES
Abstract
The article is devoted to one of the main requirements for the implementation of support of participants of the inclusive process - the readiness of teachers of preschool organizations to work in an inclusive education of children with disabilities. The results of sociological research of information, psychological and professional readiness of teachers to include "special" children in the educational process are presented.References
Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29.12.2012 № 273-ФЗ [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/. - Консультант Плюс. - (Дата обращения: 18.04.2019).
Степанишина, И. П. Проблемы инклюзивного образования в детском саду / И.П. Степанишина [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.detsadclub.ru. - детсадклуб.ру. - (Дата обращения: 18.04.2019).
Старовойт, Н. В., Антонова, О. В. Трудности реализации инклюзивного образования в дошкольной образовательной организации / Н.В. Старовойт, О.В. Антонова // Молодой ученый. - 2017. - №21. - С. 450-452. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://moluch.ru/archive/155/43779/ (дата обращения: 18.04.2019).
Алехина, С. В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании / С.В. Алехина, М.Н. Алексеева, Е.Л. Агафонова // Психологическая наука и образование / Ред. В.В. Рубцов, Аркадий Аронович Марголис. - 2011. - №1. - 2011. - С. 83-92. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://lib.mgppu.ru/opacunicode/app/webroot/index.php?url=/notices/index/IdNotice:105597/(дата обращения: 21.04.2019).
Соловьева, Д. Ю. Определите готовность педагогов работать с детьми с ОВЗ: диагностика / Д.Ю. Соловьева // Справочник заместителя директора школы. - 2017. - № 11. -С. 94-100. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://centrinteres.ru/resources/doc-9487-file-block_files_9487-9496.file/ (дата обращения: 21.04.2019).