COMPARATIVE ANALYSIS OF CREATIVE SELF-REALIZATION OF PUPILS, PLAYED AND NOT ENGAGED BY PROJECT ACTIVITY
Keywords:
художественный образ, умение ставить вопрос, диагностикаAbstract
The problem of developing creative self-realization is very relevant today, because there are many gifted children in Russian schools. It is necessary to develop their desire for self-realization. The development of creative self-realization contributes to project activities. The article focuses on a comparative analysis of the creative self-realization of students engaged in and not engaged in project activities. The hypothesis was confirmed that the work of students on creative projects contributes to an increase in the level of children's potential. The results of children's projects will be presented on the school game portal.References
Новоселова, Н. Н. Технология создания школьного портала, направленного на творческую самореализацию учащихся через проектную деятельность / Н. Н.Новоселова // Педагогическое образование на Алтае. - 2018. -.№1. - С. 47-52.
Маскаева, М. А. Об актуальности исследования педагогических условий стимулирования творческой деятельности учащихся старших классов / М. А.Маскаева // Письма в Эмиссия.Оффлайн. - Февраль. - 2008. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.emissia.org/offline/2008/1235.htm (дата обращения 20.10.2018)
Падикова, М. В. Проектная деятельность в школе / М.В.Падикова // Статьи Фестиваля «Открытый урок». - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/624317/ (дата обращения 20.10.2018)
Ступницкая, М. А. Материалы курса «Новые педагогические технологии: организация и содержание проектной деятельности учащихся»: лекции 1-4. / М. А. Ступницкая // учебно-методическое пособие. Редактор В. П. Арсланян. - Москва. - Педагогический университет «Первое сентября», 2009. - 64 с. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://topreferat.znate.ru/docs/index-20796.html (дата обращения 20.10.2018)