ORGANIZATION OF FAMILY READING OF PRIMARY SCHOOLCHILDREN IN AN UNGRADED SCHOOL

Authors

  • O. P. Zakroeva Altai State Pedagogical University
  • O. E. Rybina Altai State Pedagogical University

Keywords:

family reading, ungraded school, primary schoolchildren, family reading club

Abstract

This article discusses the current topic of the loss of the tradition of family reading. In this regard, the presented study raises the issue of organizing family reading and takes as a basis an ungraded rural school, in which the study was conducted. In the course of the research activity, problematic issues were identified in the organization of family reading of primary schoolchildren, which can only be solved by involving all subjects of this process in its organization: parents, teachers and children. One of the conditions for the effective organization of family reading is the creation of a parent-child reading club, therefore, this paper discusses guidelines for its creation.

Author Biographies

O. P. Zakroeva, Altai State Pedagogical University

студентка 4 курса Института психологии и педагогики

O. E. Rybina, Altai State Pedagogical University

старший преподаватель кафедры теории и методики начального образования

References

Кондратьева, Н.В. Современные формы работы с родителями по приобщению дошкольников к художественной литературе / Н.В. Кондратьева // Молодой ученый. - 2017. - № 46. - С. 291-293.

Подкладова, Т.Д. Семейное чтение как социальная практика: постановка проблемы и обзор исследований / Т.Д. Подкладова, А.Н. Губайдуллина, В.Н. Горенинцева // Азимут научных исследований : педагогика и психология. - 2017. - Т. 6. - № 3(20). - С. 369- 373.

Рыбина, О.Е. Диагностика организации домашнего чтения в предшкольной подготовке / О.Е. Рыбина // Предшкольная подготовка детей : содержание, формы, проблемы и пути их решения : материалы международной научно-практической конференции, г. Барнаул, 2-3 ноября 2017 г. / Алтайский государственный педагогический университет; под общ. ред. Л. А. Никитиной. - Барнаул, 2017. - С. 262-271.

Published

2020-09-03

Issue

Section

Педагогические науки