MOTIVATION OF EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL ACTIVITIES AT THE STAGE OF YOUTH AND ADULTHOOD
Keywords:
motivation, motivation for professional training, educational and professional activity, achievement of the goal, success, personal motive of educational activityAbstract
The article presents the material of comparative analysis of motivation to learn by people of youth and mature age. Different approaches to the problem of learning motivation are analyzed. The conclusions about the influence of age on learning motivation are made. The results obtained using Student's t-test are described, which allows to assess the presence or absence of significant differences in the motivation of professional training in different age groups. Based on the calculations made, conclusions on the motivation for learning are drawn.References
Бурляева, В.А Психология профессионального образования / В.А. Бурляева. -Невинномысск, 2009. - 138 с.
Вилюнас, В.К. Психологические механизмы мотивации человека / В.К. Вилюнас. - Москва : Изд-во МГУ, 1990. - 288 с.
Леонтьев, Д.А. Понятие мотива у А.Н. Леонтьева и проблема качества мотивации / Д.А. Леонтьев // Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. - 2016. - № 2. - С. 3-18.
Семенова, Т.В. Теоретико-методологические подходы к изучению учебной мотивации: комплексный / Т.В. Семенова // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. - 2015. - № 6. - С. 185- 194.
Торндайк, Э. Психология обучения взрослых / Э. Торндайк. - Москва, 1931.
Хекхаузен, Х. Мотивация и деятельность. - 2-е изд. / Х. Хекхаузен. - Санкт-Петербург : Питер; Москва : Смысл, 2003. - 860 с.
Шишкоедов, П.Н. Общая психология / П.Н. Шишкоедов. - Москва : Эксмо, 2009. - 284 с.