FORMATION OF READINESS AND DEVELOPMENT OF READING INTEREST OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN IN EXTRACURRICULAR ACTIVITY

Authors

  • E. A. Lazareva МБОУ «Гимназия №42»
  • T. V. Bogutskaya Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

erudition, reader interest, personal motives, reading, younger schoolchildren, extracurricular activity

Abstract

This article discusses the problem of erudition and reading interest of younger schoolchildren. Analyzed statistics of children's use of books. It is shown that through the organization of extracurricular activities, it is possible to solve problematic tasks, stimulate schoolchildren to read through the non-standard forms of classes proposed by the author.

Author Biographies

E. A. Lazareva, МБОУ «Гимназия №42»

педагог дополнительно образования

T. V. Bogutskaya, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент

References

Азимов, Э. Г., Щукин, А. Н. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. - Москва : Издательство ИКАР, 2009. - 448 с.

Светловская, Н. Н. Обучение детей чтению: Практическая методика : учеб. пособие для студ. пед. вузов / Н. Н. Светловская, Т. С. Пиче - Оол. - Москва : AcademiA, 2001. - С. 286.

Соловьева, Ю. И. Традиции семейного чтения как фактор духовного развития ребенка // Вестник ПСТГУ. Серия IV: Педагогика. Психология. 2005. - Вып. 1. - С. 66-74.

Published

2021-03-24

Issue

Section

Педагогические науки