FORMATION OF AN AESTHETIC ATTITUDE TO NATURE IN OLDER PRESCHOOL CHILDREN IN LANDSCAPE PAINTING CLASSES
Keywords:
aesthetic perception, art, painting, landscape, excursions to nature, landscape paintings, aesthetic experiencesAbstract
This article presents the generalized theoretical foundations of the problem of the formation of an aesthetic attitude to nature in older preschool children in the landscape painting classes, as well as the course of the implementation of experimental work and the analysis of its results.References
Курочкина, Н. А. Дети и пейзажная живопись. Времена года : учимся видеть, ценить, создавать красоту / Н. А. Курочкина. - Санкт-Петербург : Детство-Пресс, 2003. - 272 с.
Доронова, Т. Н. Развитие детей в изобразительной деятельности / Т. Н. Доронова // Ребёнок в детском саду. - 2005. - № 2. - С. 2-8.
Шайдурова, Н. В. Диагностика художественно - творческого развития детей дошкольного возраста : учебное пособие для студентов педагогического факультета по курсу «Теория и методика развития детского изобразительного творчества / Н. В. Шайдурова. - Барнаул : Барнаульский государственный педагогический университет, 2005. - 193 с.