METHODOLOGY OF MOTIVATIONAL PROGRAM-TARGET MANAGEMENT AS A REGIONAL COMPONENT OF THEORIES AND PRACTICES OF EDUCATION MANAGEMENT: A RETROSPECTIVE ANALYSIS AND AN INNOVATIVE CONTEXT
Keywords:
MPTM (motivational program-target management), methodology, management of education quality, human resourcesAbstract
The article analyzes the main prerequisites for the emergence of the MPTM, the elements of the methodology, the key problems solved with the help of the MPTM in the educational space of the region. The author compares the qualimetric indicators of the management efficiency of the MPTM and modern indicators of the quality of education. The structural components of dissertation research on pedagogy within the framework of the concept of the MPTM and pedagogical research of the last three years are compared. The article substantiates the innovative potential of the MPTM in the context of the Strategy for the Development of Education, as well as the development of human resources.References
Распоряжение Правительства РФ от 29.05.2015 № 996-р «Об утверждении Стратегии развития воспитания в Российской Федерации на период до 2025 года» : [сайт]. Дата обновления 10.04.2021. - URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_180402/ (дата обращения: 10.04.2021).
Шалаев, И. К. Региональная составляющая теории и практики управления образованием : монография / И. К. Шалаев. - Барнаул : АлтГПУ, 2012. - 193 с.
Шалаев, И. К. Создание МПЦУ и дальнейшее его развитие как региональной составляющей теории и практики управления образованием: учебно-методическое пособие / И. К. Шалаев. - Барнаул : АлтГПА, 2013. - 87 с.
Шалаев, И. К. Воспоминания об истории развития системы дополнительного образования в Алтайской государственной педагогической академии : науч. очерк: в 2 ч. / И. К. Шалаев, Л. А. Церникель, Л. А. Веретенникова. - Барнаул, 2013. - Ч.2. - 98 с.