USE OF INTER-SUBJECT PROJECTS IN ORDER TO DEVELOP COGNITIVE INTEREST IN THE SUBJECT OF "MATHEMATICS"
Keywords:
project method, cognitive interest, inter-subject relations, mathematics, trainingAbstract
The article discusses the expedient use of the project method in the process of teaching mathematics in order to develop interest in the subject. Developed the idea that if students see the connection of mathematics with other sciences, thanks to interdisciplinary projects, then interest in the subject of "mathematics" will increase. The material discloses the concept of "cognitive interest" and defines the ways in which students develop it when studying mathematics. Рresents types, forms, types of inter-object relationships according to different criteria, their functions, revealed methodological conditions for the implementation of the project method.References
Далингер, В. А. Познавательный интерес учащихся и его развитие в процессе обучения математике / В. А. Далингер // Вестник Вятского государственного гуманитарного университета. - 2016. - № 3 (1). - С. 131-137.
Метод учебного проекта в школьном образовании. - URL: www.koipkro.kostroma.ru (дата обращения 1.03.2022).
Пахомова, Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении : пособие для учителей и студентов педагогических вузов / Н. Ю. Пахомова. - 3-е изд., испр, и доп. - Морсква : АРКТИ, 2018. - 112 с.
Гибш, И. А. Развитие речи в процессе изучения школьного курса математики / И. А. Гибш // Математика в школе. - 1995. - № 6. - С. 2.
Максимова, В. Н. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе : учебное пособие по спецкурсу / В. Н. Максимова. - Ленинград : ЛГПИ им. А.И. Грецена, 2011. - 204 с.
Новая иллюстрированная энциклопедия. В 20 томах. - Москва : Большая Российская энциклопедия, Мир Книги, 2006. - Том 7. Жа-Ит. - 256 с.: ил.
Бессмельцева, Е. С. Межпредметная интеграция в обучении студентов неязыковых факультетов иностранному языку / Е. С. Бессмельцева // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. - 2007. - Т.-8. - № 27. - С. 106-109.