PROJECT-BASED LEARNING IN ORGANIZATION OF INDIPENDENT WORK IN THE INITIAL STAGE OF FOREIGN LANGUAGE TRAINING

Authors

  • A. V. Zavyalova Алтайский государственный педагогический университет
  • S. S. Bolotskick Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

independent work, project-based learning, the initial stage of training, foreign language, training process

Abstract

The article is about project-based learning as one of possible means in independent work organization of pupils and a promotion way of motivation for foreign language study in the initial stage at educational institution. The modern realities in education need regular participation in the competition, projects and in other various events. That’s why using of project-based learning in the initial stage of foreign language training is very important and opportune for formation of necessary competencies by pupils in successful educational activities in the next stage of training.

Author Biographies

A. V. Zavyalova, Алтайский государственный педагогический университет

канд. филол. наук, доцент кафедры иностранных языков

S. S. Bolotskick, Алтайский государственный педагогический университет

студент 5 курса Института педагогики и психологии

References

Биболетова, М. З. Английский язык. Английский с удовольствием / Enjoy English : учебник для 3 класса общеобразовательных учреждений / М. З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. Н. Трубанева. - Обнинск : Титул, 2017. - 127 с.

Колкер, Я. М. Практическая методика обучения английскому языку / Я. М. Колкер. - Москва : Изд-во «Академия», 2000. - 264 с.

Полат, Е. С. Метод проектов на уроке иностранного языка / Е. С. Полат // Иностранные языки в школе. - 2000. - № 2. - С. 3-10.

Салтовская, Г. Н. Лингводидактический подход к проектной методике в младших классах / Г. Н. Салтовская. - Пятигорск, 1997. - 178 с.

Published

2022-07-28

Issue

Section

Педагогические науки