THE SPECIFICS OF SPEECH THERAPY SUPPORT FOR YOUNGER STUDENTS WITH MENTAL RETARDATION
Keywords:
speech therapy support, mental retardation, interaction, younger schoolchildrenAbstract
The article provides material on the main stages and features of speech therapy support for younger schoolchildren with mental retardation. The main tasks and specifics of speech therapy support for younger schoolchildren with mental retardation are highlighted.References
Белоброва, М.М. Специфика работы учителя-логопеда общеобразовательной школы в условиях инклюзивного образования / М.М. Белоброва// Логопед. - 2011. - № 4. - С. 76-80.
Кудрина, С. В. Средства активизации учебной деятельности младших школьников с интеллектуальным недоразвитием: автореф. дис. канд. пед. наук / Светлана Владимировна Кудрина. - Санкт-Петербург. 2000. - 165с.
Семаго Н.Я., Семаго М.М. Проблемные дети: основы диагностической и коррекционной работы психолог / М.М. Семаго, Н.Я Семаго. - Москва: Арти, 2000. - 208с.
Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. N 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации». (http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/. Дата обращения 20.09. 2020)