INTERACTION OF PUBLIC ORGANIZATIONS AND SCHOOLS IN IMPROVING THE SCIENTIFIC WORK OF TEACHERS AND STUDENTS

Authors

  • V.A. Kojokar Коммунальное государственное учреждение «Школа-лицей №8 для одарённых детей» управления образования Павлодарской области

Keywords:

public association, school, scientific project, collaboration, community

Abstract

The paper considers the need to deepen the degree of interaction between various public organizations and educational institutions. On the example of geographical and local history public organizations, points of mutual cooperation are identified to improve the professional and personal level of school teachers and improve the quality of students' project activities. The areas of work of teachers and schoolchildren with representatives of public associations and the scientists and current specialists involved by them are determined.

Author Biography

V.A. Kojokar, Коммунальное государственное учреждение «Школа-лицей №8 для одарённых детей» управления образования Павлодарской области

канд. ист. наук, учитель географии

References

Сластенин, В.А. Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, Е.Н. Шиянов. - Москва : Издательский центр «Академия», 2002. - С. 14.

Капранова, Т.Д. Использование проектной деятельности в работе с одаренными детьми в средней школе (из опыта работы) / Т.Д. Капранова // Делимся опытом. - 2011. - № 7. - С. 37-38.

Инструктивно методическое письмо. «Об особенностях учебно-воспитательного процесса в организациях среднего образования Республики Казахстан в 2022-2023 учебном году». - Нур-Султан : НАО имени И. Алтынсарина, 2022. - С. 164.

Published

2023-07-06

Issue

Section

Материалы XV межрегиональной научно-практической конференции