CORRECTIVE AND LOGOPEDIC WORK ON THE DEVELOPMENT OF PHONEMIC HEARING IN CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL AGE WITH MENTAL RETARDATION IN THE COURSE OF LOGOPEDIC SUPPORT

Authors

  • E.G. Nekrasova Алтайский государственный педагогический университет
  • O.A. Bokova Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

correctional work, mental retardation, dysgraphia, junior schoolchildren, phonemic hearing, phonemic perception, logopedic support

Abstract

The article considers the peculiarities of correctional logopedic work on the development of phonemic hearing of the junior schoolchildren with mental retardation. The stages and methods of correctional work are presented. The model of interaction of the teacher-speech therapist with other participants of correctional educational process is shown.

Author Biographies

E.G. Nekrasova, Алтайский государственный педагогический университет

студентка 2 курса магистратуры Института психологии и педагогики

O.A. Bokova, Алтайский государственный педагогический университет

канд. психол. наук, доцент кафедры специальной педагогики и психологии

References

Алтухова, Н.Г. Научитесь слышать звуки / Н.Г. Алтухова. - Санкт-Петербург : Лань, 2001. - 112 с.

Белоброва, М.М. Специфика работы учителя-логопеда общеобразовательной школы в условиях инклюзивного образования / М.М. Белоброва // Логопед. - 2011. - № 4. - С. 76-80.

Горецкий, В.Г. О возможных вариантах обучения грамоте / В.Г. Горецкий // Начальная школа. - 2000. - №7. - С. 35-45.

Левина, Р.Е. Основы теории и практики логопедии / Р.Е. Левина. - Москва : Просвещение, 1968. - 367 с.

Published

2023-12-28

Issue

Section

Педагогические науки