A MODEL FOR THE DEVELOPMENT OF THE COMMUNICATIVE AND SPEECH COMPETENCE OF A FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHER IN THE PROCESS OF IMPLEMENTING PROJECT TECHNOLOGY: THEORETICAL JUSTIFICATION AND DEVELOPMENT
Keywords:
model, project technology, communicative and speech competence, physical education, teacherAbstract
The prerequisites for the application of project technology for the development of communicative and speech competence of a future physical education teacher have been identified and analyzed. The historical characteristics of the emergence of design technology and its role in modern conditions are given. A theoretical justification is given and the process of developing a model for the development of the communicative and speech competence of a future physical education teacher is described, which, according to the author, serves as a necessary methodological basis for the upcoming experimental work on the introduction of project technology into pedagogical practice.References
Тилиев, К. М. Педагогические условия формирования коммуникативной культуры будущего учителя физической культуры : дисс.. канд. пед. наук : 13.00.08 / Тилиев Камил Магомедович. - Махачкала, 2018. - 161 с.
Хуторской, А. В. Методологические основания применения компетентностного подхода к проектированию образования / А. В. Хуторской // Высшее образование в России. - 2017. № 12. - С. 85-91.
Крайник, В. Л. Проектные технологии как средство формирования коммуникативной компетентности будущих учителей физической культуры / В. Л. Крайник, Т. А. Новикова // Актуальные вопросы физической культуры и спорта : материалы XXV Всероссийской конференции, посвящённой памяти профессора Ю. Т. Ревякина (Томск, 24-25 марта 2023 г.). - Томск : Изд-во ТГПУ, 2023. - С. 220-223.