THE ORGANIZATION OF TEACHER TRAINING WITH ACCOUNT OF PECULIARITIES OF THE UNGRADED RURAL SCHOOLS OF THE ALTAI REGION (ON THE EXPERIENCE OF THE ALTAI STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY)

Authors

  • Сергей Павлович Волохов Алтайский государственный педагогический университет

Abstract

This article updates training of teaching staff, taking into account peculiarities of ungraded rural school as a factor of social and economic development of the Altai Region. The experience of training teachers in the Altai State Pedagogical University is brought to the light. The article discloses various approaches, which combine substantive and organizational components of the accounting of life activities’ needs of ungraded rural school as follows: poly-subject training, subject methods, target enrollment and education, teaching practice.

Author Biography

Сергей Павлович Волохов, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат исторических наук, доцент кафедры философии и культурологии

References

О единовременном пособии педагогическим работникам из числа выпускников образовательных учреждений высшего профессионального образования, приступивших к работе по специальности в муниципальных малокомплектных школах Алтайского края, расположенных в сельской местности, рабочих поселках [Электронный ресурс] : постановление Администрации Алтайского края от 25.04.2013 № 226. - Режим доступа: http://www. educaltai.ru/files/docs/2309_14.05.2013.pdf.

Организация учебно-воспитательной работы в малокомплектной сельской школе : методические рекомендации / под ред. Н. В. Федосеенкова. - Петропавловск-Камчатский : Изд-во КИПКПК, 2009. - 163 с.

Абдуллина, О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / А. О. Абдуллина. - Москва : Просвещение, 1990. - 141 с.

Published

2016-10-27

Issue

Section

Навстречу форуму «Молодой учитель. Формула успеха»