FOREIGN LANGUAGES LEARNING AS A PREREQUISITE FOR ACADEMIC MOBILITY OF THE STUDENTS OF PEDAGOGICAL UNIVERSITY (THROUGH THE EXAMPLE OF TEACHING FRENCH)

Authors

  • Светлана Владимировна Беляева Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

nonce word, phrasal compound word, onomatopoeia, reduplication

Abstract

Pedagogical universities training teachers face the face the task of modernization of education, search of conditions for training teachers who can effectively solve problems arising in real professional activity. The author believe one of these conditions to be the following is academic mobility. The article considers certain aspects of a foreign language (French) teaching, which forms the basis for the expanding educational environment. The paper examine the terms as academic mobility, development of students’ motivation to participate in international projects.

Author Biography

Светлана Владимировна Беляева, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, зав. кафедрой французского языка

References

Рекомендация Комитета министров Совета Европы государствам-членам по академической мобильности от 02.03.1995 № R (95) 8 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://nic.gov.ru/ru/docs/foreign/recomendations/ Council_Europe_1995, свободный.

Токмовцева, М. В. Проблемы академической мобильности в свете принятия нового федерального закона «Об образовании в Российской Федерации» [Электронный ресурс] / М. В. Токмовцева // Социально-экономические и психологические проблемы управления : сборник научных статей по материалам I (IV) Международной научно-практической конференции, Москва, 23-25 апреля 2013 г. : в 2 ч. / под общ. ред. М. Г. Ковтунович. - Москва : МГПУ, 2013. - Ч. 1. - Электрон. версия печ. публ. - Режим доступа: http://psyjournals.ru/social_economical_psychological_/issue/63145.shtml, свободный.

Published

2018-09-17

Issue

Section

Педагогические науки