BRAINSTORM AS AN EFFECTIVE INTERACTIVE METHOD OF STUDENT TRAINING IN A PEDAGOGICAL UNIVERSITY

Authors

  • Екатерина Николаевна Дронова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

irony, ironic effect, means of creating irony, repetition, contrast, mixture of styles, stylistic devices

Abstract

The importance of developing the ability of students of a pedagogical university to learn. The essence of brainstorming as one of the effective interactive methods of teaching, contributing to the development of the ability to learn, is revealed. The history of the development of brainstorming is described, the stages of its organization in the class are outlined. Types of brainstorming are characterized: reverse brainstorming, shadow brainstorming, combined brainstorming, individual brainstorming, shuttle brainstorming, method «635», brainstorming on the board, visual brainstorming, brainstorming in Japanese, and brainwriting. The advantages of using brainstorming in learning are highlighted.

Author Biography

Екатерина Николаевна Дронова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент

References

Панфилова, А. П. Инновационные педагогические технологии: активное обучение : учебное пособие / А. П. Панфилова. - Москва : Академия, 2009. - 192 с.

Акамова, Н. В. Интерактивные методы обучения как средство повышения качества обучения бакалавров / Н. В. Акамова, В. В. Акамов, Н. В. Голяев и др. // Международный научно-исследовательский журнал. - 2017. - № 7-1 (61). - С. 66-68.

Варлакова, Ю. Р. Особенности применения интерактивных методов обучения в профессиональном образовании / Ю. Р. Варлакова // Вестник Томского государственного педагогического университета. - 2017. - № 8 (185). - С. 87-90.

Штанько, Е. С. Мозговой штурм как один из наиболее эффективных методов интерактивного обучения / Е. С. Штанько // Сборники конференций НИЦ Социосфера. - Прага, 2013. - № 25. - С. 110-114.

Published

2018-09-17

Issue

Section

Педагогические науки