COOPERATION AS A STRATEGY FOR INTERACTION BETWEEN TEACHERS AND PARENTS

Authors

  • Татьяна Александровна Гурьянова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

higher education internationalization, academic mobility, foreign languages teaching, teacher training, French for academic purposes

Abstract

The article is devoted to the problem of teachers’ interaction with parents. The author of the article believes that cooperation is the only correct strategy for interaction between teachers and parents. The author of the article suggests the rules of communication, which promote the development of cooperation between teachers and parents.

Author Biography

Татьяна Александровна Гурьянова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент

References

Казанцева, И. А. Программа партнерства и сотрудничества детей, родителей и педагогов / И. А. Казанцева // Приоритетные направления развития науки и образования. - 2016. - № 4-1 (11). - С. 143-151.

Ивановская, Л. Г. Педагог - родитель. Пути сотрудничества / Л. Г. Ивановская, О. А. Воробьёва, Л. Р. Батралиева // Инновации в современной науке : материалы XI Международного зимнего симпозиума. - Таганрог, 2016. - С. 50-52.

Ишутина, О. В. Cотрудничество как доминирующая парадигма взаимоотношения педагога и родителей / О. В. Ишутина // Полипарадигмальность современного образования: подходы и направления : материалы научно-практической конференции / под ред. С. А. Ан. - Барнаул : АлтГПУ, 2016. - С. 210-213.

Published

2018-09-17

Issue

Section

Педагогические науки