SMALL RURAL SCHOOL AS SOCIAL ELEATOR FOR YOUNG PEDAGOGUE
Keywords:
training, method of teaching, interactive method of teaching, brainstorming, varieties of brainstormingAbstract
The article presents the forms of postgraduate support of a young specialist, realized in the pedagogical university, which contribute to the effective construction and realization of the trajectory of professional development. The author considers employment in a small rural school of a beginner teacher, a graduate of a pedagogical university, as the most optimal variant of his social mobility, and the school itself with a specific social elevator. The article presents the results of the startup competition for young teachers, examples of successful polyfunctional teacher activities (project activities, additional education); the main directions of work of the mobile moderator platform with the same name of the article at the Forum «Young Teacher. The formula for success» (2018).References
Ефлова, З. Б. Об актуальности определения понятия «малокомплектная школа» / З. Б. Ефлова // Непрерывное образование: XXI век. - 2017. - Вып. 1 (17). DOI: 10.15393/j5.art.2017.3410.
Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс] : Распоряжение Правительства Российской Федерации от 29.12.2012 № 273-ФЗ (ред. от 03.07.2016). - Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/ cons_doc_law_140174/, свободный. - Загл. с экрана (дата обращения: 08.05.2018).
Байгулова, Н. В. Педагогические условия профессиональной подготовки учителя для сельских малокомплектных образовательных учреждений / Н. В. Байгулова, Е. Е. Сартакова // Вестник Томского государственного педагогического университета. - 2009. - № 1 (79). - С. 32-36.
Сорокин, П. А. Человек. Цивилизация. Общество / П. А. Сорокин ; общ. ред. А. Ю. Согомонова. - Москва : Политиздат, 1992. - С. 107-154.