ORGANIZATION OF INCLUSIVE EDUCATION OF CHILDREN WITH OVZ IN A SECONDARY SCHOOL ON THE EXAMPLE OF THE SUBJECT OF TECHNOLOGY

Authors

  • Александр Владимирович Овчаров Алтайский государственный педагогический университет
  • Ольга Павловна Носова МКОУ «Шадринцевская СОШ»

Keywords:

volunteering, youth, support of volunteering, young teacher, volunteering in the work of a young teacher, volunteer initiatives

Abstract

The paper deals with the problem related to the organization of education of children with disabilities in rural schools in the classroom technology. The paper proposes a solution to the problem in the framework of existing normative documents in the conditions of rural secondary school at the lessons of technology.

Author Biographies

Александр Владимирович Овчаров, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат физико-математических наук, доктор педагогических наук, профессор

Ольга Павловна Носова, МКОУ «Шадринцевская СОШ»

с. Шадринцево, Тальменский район учитель технологии

References

Сутормина, Н. И. Обучение детей с ограниченными возможностями здоровья в условиях общеобразовательной школы [Электронный ресурс] / Н. И. Сутормина. - Режим доступа: https://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/ materialy-mo/2015/01/13/obuchenie-detey-s-ogranichennymi-vozmozhnostyami-zdorovya, свободный.

О создании условий для получения образования детьми с ограниченными возможностями здоровья и детьми-инвалидами [Электронный ресурс] : Письмо Минобрнауки РФ от 18.04.2008 № АФ-150/06. - Режим доступа: http://92.edusite.ru/DswMedia/pis-mominobrnaukirfot18_04_2008naf-15006osozdanii.rtf, свободный.

Пузанов, Б. П. Обучение детей с нарушениями интеллектуального развития. Олигофренопедагогика : учебное пособие / Б. П. Пузанов, Н. П. Коняева, Б. Б. Горскин и др. ; под ред. Б. П. Пузанова. - Москва : Академия, 2001. - 272 с.

Published

2018-09-17

Issue

Section

Педагогические науки