THE CONCEPT OF THE PROBLEM INTERACTIVE SITE «POTENTIAL OF ADDITIONAL EDUCATION IN EFFECTIVE SOCIALIZATION OF CHILDREN WITH DEVIANT BEHAVIOR»

Authors

  • Ольга Александровна Бокова Алтайский государственный педагогический университет
  • Лидия Анатольевна Веретенникова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

forecasting of demand, target preparation, measures of support and assistance

Abstract

In this article, the concept of a problem interactive forum of the Forum «Young Teacher. Success formula». The complex resource potential on which basis it is projected is analyzed. The specifics of the implementation of the master’s program aimed at providing innovative development of the system of additional education in the region, as well as possible effects of the socialization of children with deviant behavior through programs of additional education and direction in development (information, emotional training, consideration of the influence of social factors, development replacement activities).

Author Biographies

Ольга Александровна Бокова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент

Лидия Анатольевна Веретенникова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент, директор института дополнительного образования

References

Эдмюллер, А. Модерация: Искусство проведения заседаний, конференций, семинаров / А. Эдмюллер, Т. Вильгельм. - Москва : Омега-Л, 2007. - 119 с.

Веретенникова, Л. А. Развитие парадигмы педагогического образования в обществе новой формации / Л. А. Веретенникова, Е. В. Шамарина // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. - 2017. - № 6. - С. 39-45.

Бокова, О. А. Теоретические аспекты работы психологической службы образования по предупреждению возникновения социально-психологических проблем в поведении и развитии личности / О. А. Бокова // Мир науки, культуры, образования. - 2017. - № 4 (65). - С. 226-228.

Published

2018-09-17

Issue

Section

Психологические науки