THE ACCOMPANYING OF THE ADAPTATION PROCESS OF THE PEDAGOGICAL UNIVERSITY’S GRADUATORS: PSYCHOLOGICAL, PEDAGOGICAL, SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL ASPECTS, RISKS AND PROSPECTS
Keywords:
interaction, communication, cooperation, rules of communication, mutual understandingAbstract
The article presents the system of psychological-pedagogical and scientific-methodical support of young teachers at school (motivation, setting goal, informative and effective components). The ways of graduator’s support are designated and characterized.References
Ичетовкина, Н. М. Классное наставничество в воспитательной системе отечественной гимназии во второй половине XIX - начале XX в.: на материале Казанского учебного округа : автореф. дис.. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / Н. М. Ичетовкина. - Ижевск, 2012. - 23 с.
Харавинина, Л. Н. Сопровождение личностно-профессионального развития молодого педагога : автореф. дис.. канд. пед. наук : спец. 13.00.08 / Л. Н. Харавинина. - Ярославль, 2011. - 23 с.
Рындина, Ю. В. Исследовательская компетентность как психолого-педагогическая категория / Ю. В. Рындина // Молодой ученый. - 2011. - № 1. - С. 228-232. - Электрон. версия печ. публ. - Режим доступа: https:// moluch.ru/archive/24/2553, свободный. - Загл. с экрана (дата обращения: 22.04.2018).