THE ACCOMPANYING OF THE ADAPTATION PROCESS OF THE PEDAGOGICAL UNIVERSITY’S GRADUATORS: PSYCHOLOGICAL, PEDAGOGICAL, SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL ASPECTS, RISKS AND PROSPECTS

Authors

  • Янина Александровна Чиговская-Назарова Глазовский государственный педагогический институт им. В.Г. Короленко
  • Надежда Михайловна Ичетовкина Глазовский государственный педагогический институт им. В.Г. Короленко

Keywords:

interaction, communication, cooperation, rules of communication, mutual understanding

Abstract

The article presents the system of psychological-pedagogical and scientific-methodical support of young teachers at school (motivation, setting goal, informative and effective components). The ways of graduator’s support are designated and characterized.

Author Biographies

Янина Александровна Чиговская-Назарова, Глазовский государственный педагогический институт им. В.Г. Короленко

кандидат филологических наук, доцент, ректор

Надежда Михайловна Ичетовкина, Глазовский государственный педагогический институт им. В.Г. Короленко

кандидат педагогических наук, доцент

References

Ичетовкина, Н. М. Классное наставничество в воспитательной системе отечественной гимназии во второй половине XIX - начале XX в.: на материале Казанского учебного округа : автореф. дис.. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / Н. М. Ичетовкина. - Ижевск, 2012. - 23 с.

Харавинина, Л. Н. Сопровождение личностно-профессионального развития молодого педагога : автореф. дис.. канд. пед. наук : спец. 13.00.08 / Л. Н. Харавинина. - Ярославль, 2011. - 23 с.

Рындина, Ю. В. Исследовательская компетентность как психолого-педагогическая категория / Ю. В. Рындина // Молодой ученый. - 2011. - № 1. - С. 228-232. - Электрон. версия печ. публ. - Режим доступа: https:// moluch.ru/archive/24/2553, свободный. - Загл. с экрана (дата обращения: 22.04.2018).

Published

2018-09-17

Issue

Section

Психологические науки