READINESS OF FUTURE TEACHERS TO INTRODUCE E-LEARNING TECHNOLOGIES INTO THE LEARNING PROCESS IN THE CONTEXT OF THE INFORMATIZATION OF EDUCATION BY THE EXAMPLEOF STUDENTS OF THE LINGUISTIC INSTITUTE ALTGPU

Authors

  • Александр Владимирович Овчаров Алтайский государственный педагогический университет
  • Елена Валерьевна Москаленко Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

Committee for Museology of Asian and Pacific (ASPAC), Eurasia, international cooperation, heritage development, integration of science, culture, education

Abstract

The article analyzes the readiness of students to introduce elements of e-learning and information technologies both in the educational process in the university and in the process of future professional activity.

Author Biographies

Александр Владимирович Овчаров, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат физико-математических наук, доктор педагогических наук, профессор, заведующий кафедрой технологических дисциплин

Елена Валерьевна Москаленко, Алтайский государственный педагогический университет

аспирант кафедры теоретических основ информатики

References

Голицына, И. Н. Мобильное обучение как новая технология в образовании. 2009 [Электронный ресурс] / И. Н. Голицына, Н. Л. Половникова. - Режим доступа: http://library. istu.edu/bulletin/art_tech_2009_05.pdf 5, свободный.

Наглядное моделирование в обучении математике: теория и практика : учебное пособие / под ред. Е. И. Смирнова. - Ярославль : Изд-во ЯГПУ, 2007. - 454 с.

Об образовании в Российской Федерации : Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ [принят Государственной Думой 21 декабря 2012 года, одобрен Советом Федерации 26 декабря 2012 года]. - Москва : Просвещение, 2010.

Published

2018-12-10

Issue

Section

Педагогические науки