OBSERVATION PLANNING UNDER THE REALIZATION OF LESSON STUDY
Abstract
This article is devoted to the problem of reform education system in Kazakhstan. It looks at the question of Lesson study. A focus is on the observation as important component of teachers research practice. As examples were taken drawing lessons of Pavlodar regions teachers and presented recommendations for its successful realization.References
Руководство для учителя. Эффективное обучение. - Астана : АОО НИШ, 2016.
Дадли, П. Lesson study: руководство [Электронный ресурс] / П. Дадли. - Режим доступа: http://lessonstudy.co.uk/wp-content/uploads/2013/07/Lesson-Study-%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D 1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_rus.pdf, свободный.
Ушинский, К. Д. Собрание сочинений : в 11 т. / редкол.: А. М. Еголин (гл. ред.), Е. Н. Медынский и В. Я. Струминский ; Акад. пед. наук РСФСР, Ин-т теории и истории педагогики. - Москва ; Ленинград : Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1948-1952. - Т. 7.
Lesson study как способ совершенствования практики обучения : методическое пособие. - Астана : НАО им. И. Алтынсарина, 2014. - 48 c.