THE FORMATION OF COMMUNICATIVE SKILLS IN JUNIOR PUPILS WITH ACOUSTIC DISTURBANCE DURING EXTRA-CURRICULAR ACTIVITIES

Authors

  • Татьяна Викторовна Богуцкая Алтайский государственный педагогический университет
  • Ирина Павловна Пинигина ЧОУ «Барнаульская классическая школа»

Abstract

The article is devoted to the problem of working with children with disabilities, in particular, with hearing problems. The authors reveal the importance of working with children with HIA, the importance of developing communicative skills in younger schoolchildren in general, and in children with hearing problems especially. The article contains analytical calculations on personal practical experience related to the implementation of the program for the formation of communicative skills in younger schoolchildren with hearing problems.

Author Biographies

Татьяна Викторовна Богуцкая, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент

Ирина Павловна Пинигина, ЧОУ «Барнаульская классическая школа»

учитель начальных классов

References

Герасимова, А. С. Уникальная методика развития речи дошкольников / А. С. Герасимова. - Санкт- Петербург : Нева М ; ОЛМА-Пресс, 2016. - 688 с.

Бедерханова, В. П. Педагогическая поддержка индивидуализации ребенка / В. П. Бедерханова // Классный руководитель. - 2013. - № 3. - С. 11-13.

Гусева, И. В. Процесс социальной адаптации детей с нарушением слуха / И. В. Гусева // Научные исследования: от теории к практике : материалы II Международной научно-практической конференции (Чебоксары, 12 февраля 2015 г.). - Чебоксары : ЦНС «Интерактив плюс», 2015. - С. 155-157.

Об утверждении и введении в действие федерального государственного стандарта начального общего образования : приказ Минобрнауки России от 06.10.2009 № 373 (ред. от 18.12.2012) // Российская газета. - 2011. - № 5408.

Published

2018-12-10

Issue

Section

Педагогические науки