METHODS OF IMPLEMENTATION OF THE PRINCIPLE OF CULTURAL DIALOGUE IN TEACHING SCHOOLCHILDREN FOREIGN LANGUAGE

Authors

  • Ольга Валерьевна Записных Алтайский государственный педагогический университет
  • Виктория Александровна Веселова МБОУ «Гимназия № 69»

Abstract

The article deals with the theoretical basis for the implementation of the principle of dialogue of cultures at foreign language lessons, demonstrates the practical methods of its application in teaching schoolchildren foreign languages. The authors emphasize the great importance of the implementation of the principle of cultural dialogue at the foreign language lessons, and come to conclusion that only basing on main provisions of this principle it is possible to achieve a good level of the foreign language communicative competence by Russian schoolchildren.

Author Biographies

Ольга Валерьевна Записных, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент, зав. кафедрой лингводидактики и второго иностранного языка

Виктория Александровна Веселова, МБОУ «Гимназия № 69»

учитель английского языка

References

Азимов, Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. - Москва : ИКАР, 2009. - 448 с.

Носонович, Е. В. Параметры аутентичного учебного текста / Е. В. Носонович, Р. П. Мильруд // Иностранные языки в школе. - 1999. - № 1. - С. 11-18.

Пассов, Е. И. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования : методическое пособие для преподавателей русского языка как иностранного / Е. И. Пассов, Н. Е. Кузовлева. - Москва : Русский язык, 2010. - 568 с.

Сысоев, П. В. Концепция языкового поликультурного образования (на материале культуроведения США) : монография / П. В. Сысоев. - Москва : Еврошкола, 2003. - 401 с.

Published

2018-12-10

Issue

Section

Педагогические науки