MODERN APPROACHES TO ORGANISATION OF STUDENTS’ EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING
Keywords:
Сouncil of young scientists, the program of development, scientific cooperation, scientific succession, scientific schoolsAbstract
The aim of the article is to show the peculiarities of organization of extracurricular/out-of-class activities in foreign language learning in accordance with the Federal State Educational Standard requirements. The competence approach as well as the student-centered, communicative- cognitive and sociocultural approaches is viewed as the basis of the main principles of out-of- class activities in foreign language learning. The authors provide an example of one of possible extracurricular activities.References
Гальскова, Н. Д. Проблемы иноязычного образования на современном этапе и возможные пути их решения / Н. Д. Гальскова // Иностранные языки в школе. - 2012. - № 9. - С. 2-9.
Пассов, Е. И. Методика как теория и технология иноязычного образования / Е. И. Пассов. - Елец : ЕГУ им. И. А. Бунина, 2010. - Кн. I. - 543 с.
Коряковцева, Н. Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык : пособие для учителей / Н. Ф. Коряковцева. - Москва : АРКТИ, 2002. - 176 с.
Куклина, С. С. Использование личностно-ориентированных технологий на уроках иностранного языка в общеобразовательной школе / С. С. Куклина // Иностранные языки в школе. - 2011. - № 3. - С. 6-12.
Стогниева, О. Н. Написание диаманты на уроках английского языка / О. Н. Стогниева // Иностранные языки в школе. - 2017. - № 2. - С. 7-11.
Павлова, Е. А. Ребусы на уроках английского языка / Е. А. Павлова // Иностранные языки в школе. Методическая мозаика. - 2017. - № 2. - С. 29-35.