DEVELOPMENT OF SPIRITUAL AND MORAL VALUES OF CHILDREN IN TRANSITION FROM JUNIOR SCHOOL TO TEENAGE
Keywords:
Federal State Educational Standard, extracurricular / out-of-class activities, foreign language education, student-centered technologies, «Pedagogical lingvoquest»Abstract
This article examines the problems of diagnosing the spiritual and moral values of children in the transition from junior school to adolescence. The definition of spiritual and moral values is given, the development of the child in each age period is analyzed from the standpoint of values.References
Эльконин, Д. Б. К проблеме периодизации психического развития в детском возрасте / Д. Б. Эльконин // Вопросы психологии. - 1971. - № 4.
Об окружной целевой программе «Духовно-нравственное воспитание и развитие детей и молодежи в юго-восточном административном округе города Москвы» на 2008-2010 гг. [Электронный ресурс] : распоряжение префекта ЮВАО г. Москвы от 27.12.2007 № 2764. - Режим доступа: http://www.lawsrf.ru/region/documents/742298/, свободный.
Философия : энциклопедический словарь / под ред. А. А. Ивина. - Москва : Гардарики, 2004.
Мир психологии. Психология для всех и каждого: Проблемы возрастной психологии [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.psyworld.ru/for-students/cards/general-psychology/952-2010-10-08-14-24-41. html, свободный.
Цукерман, Г. А. Десяти-двенадцатилетние школьники: «ничья земля» в возрастной психологии / Г. А. Цукерман // Вопросы психологии. - 1998. - № 3. - С. 17-30.