MONITORING OF EDUCATIONAL NEEDS AND DIFFICULTIES YOUNG TEACHERS OF PRESCHOOL EDUCATION AS A FACTOR OF IMPROVEMENT OF THEIR PROFESSIONAL DEVELOPMENT

Authors

  • Наталья Павловна Сазонова Алтайский государственный педагогический университет
  • Елена Владимировна Колтыгина Алтайский государственный педагогический университет
  • Наталья Викторовна Новикова МБДОУ № 40, г. Барнаул

Keywords:

gender asymmetry, gender stereotype, school textbook, stereotype transmission

Abstract

The article reveals the problem of improving the process of the professional development of young specialists in the field of preschool education. The participation of teachers in professional forums, conferences, sections, creative groups is defined as an effective way of entering the teaching profession, as the opportunity of being involved into the educational community of different levels and participants. The article presents the results of the survey of the potential participants of the I International Forum «Young teacher: formula for success», held on the basis of the Altai State Pedagogical University. The results of the survey will focus on trends and problem areas of young teachers activities, will improve the quality of preschool education specialists training and their methodological support at the Preschool Educational Institute.

Author Biographies

Наталья Павловна Сазонова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры дошкольного и дополнительного образования

Елена Владимировна Колтыгина, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент кафедры медицинских знаний и БЖД

Наталья Викторовна Новикова, МБДОУ № 40, г. Барнаул

старший воспитатель, руководитель методического объединения старших воспитателей дошкольных учреждений Железнодорожного района

References

Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2016-2020 годы [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://static.government.ru/media/files/mlorxfXbbCk.pdf, свободный (дата обращения: 17.04.2018).

Сазонова, Н. П. Интерактивные формы сопровождения профессионального развития молодых специалистов дошкольного образования в современной социально-педагогической среде / Н. П. Сазонова, Е. В. Колтыгина, Н. В. Новикова // Мир науки, культуры, образования. - 2017. - № 5 (66). - С. 120-123.

Web-анкета [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://goo.gl/forms/jJdsBsqINHV5bDVF2, свободный (дата обращения: 17.04.2018).

Published

2019-03-20

Issue

Section

Педагогические науки