PEDAGOGICAL SUPPORT OF PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF SCHOOLCHILDREN IN THE CHOICE OF THE PROFESSION OF A FOREIGN LANGUAGE TEACHER

Keywords:

конфликт, конфликтологическая компетентность, стили поведения, конфликтологическая готовность.

Abstract

The article deals with some key problems of professional self-determination of senior pupils when choosing the profession of a teacher of a foreign language. Special attention is paid to the pedagogical support of this process available for the participants of the project «Linguistic School of Professional Growth», designed by the teachers of Linguistic institute of Altai State Pedagogical University. The author reveals the goals and objectives of the on-line professionally oriented course for the schoolchildren of Altai Territory.

References

Климов, Е. А. История психологии труда в России / Е. А. Климов. - Москва : Московский государственный университет им. М. Ломоносова, 1992. - 205 с.

Маркова, А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. - Москва : Дело, 1996. - 309 с.

Газман, О. С. Педагогическая поддержка детей в образовании как инновационная проблема / О. С. Газман // Новые ценности образования: десять концепций и эссе. - Москва, 1995. - Вып. 3. - С. 58-64.

Педагогическая поддержка ребенка в образовании : учебное пособие / под ред. В. А. Сластенина, И. А. Колесниковой. - Москва : Академия, 2006. - 240 с.

Российская педагогическая энциклопедия : в 2 т. - Москва : Большая Российская энциклопедия, 1993. - 608 с.

Эверт, Н. А. Профессиональное тестирование : методические рекомендации по диагностике процессуальной деятельности педагога / Н. А. Эверт. - Красноярск : КГПУ, 1993. - 87 с.

Резапкина, Г. В. Я и моя профессия : программа профессионального самоопределения для подростков / Г. В. Резапкина. - Москва : Генезис, 2000. - 79 с.

Published

2019-03-20

Issue

Section

Педагогические науки